Dersin Adı | Portfolyo Tasarımı ve Profesyonel Pratik |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GD 404 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Profesyonel portfolyo, CV, Kartvizit ve Web sitesi hazırlanması |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Profesyonel baskı ve dijital paketi hazırlamak, ayrıca: 15 eser, CV, kartvizit ve Web portföyü de hazırlamak. Yeni bir özgün proje de gereklidir. Sınıfta grup kritiği ve bireysel araştırmalar yürütülür. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş ve Proje Matrisinin Gözden geçirilmesi | Yok |
2 | Bireysel Öğrenci Revizyonları | Proje matrisi ve işlerin derlemesi |
3 | Kişisel kimlik ve Markalama | Kimlik anketi |
4 | Kişisel kimlik ve Markalama | Kişisel kimliğin ilk taslağı |
5 | Grup Kritiği | Kişisel kimliğin sunumu |
6 | Tipografik Sistemler | Kişisel proje için eskizler |
7 | Portfolyo Tasarımı | Portfolio Design, Harold Linton’dan seçilmiş okumalar |
8 | Portfolyo Tasarımı | Okuma: www.rgarecruiting.com/rga, Roz Goldfarb |
9 | Aradönem Portfolyo Kritiği | Öğrenci Sunumları |
10 | Sergi tasarımı ve planlaması | www.segd.org gözden geçirilmesi / revizyonu |
11 | Web sayfası Sistemleri | Kişisel projenin prototipi |
12 | Proje Revizyonları 1,5 | Gözden geçirilmiş projelerin öğretim üyesinin geri bildirimi ile yapılmış revizyonu |
13 | Proje Revizyonları 6,10 | Gözden geçirilmiş projelerin öğretim üyesinin geri bildirimi ile yapılmış revizyonu |
14 | Kişisel Projenin Grup Kritiği | Öğrenci sunumları |
15 | Final Proje Teslimi | Dijital dosyalar, Portfolyo çıktısı, kişisel kimlik |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Öğretim üyesi PDF sunumlarını hazırlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Debbie Rose Myers, The Graphic Designer’s Guide to Portfolio Design, 2008 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 20 |
Proje | 2 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 4 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 2 | |
Proje | 2 | 2 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | 4 | ||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 4 | ||
Toplam | 108 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. | X | ||||
2 | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. | X | ||||
3 | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. | X | ||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
5 | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. | X | ||||
6 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. | X | ||||
7 | Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. | X | ||||
8 | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
9 | Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. | X | ||||
10 | Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest